Praca na polskiej działalnosci w Niemczech

Praca na polskiej działalnosci w Niemczech

Co należy wiedzieć przed podjęciem pierwszego zlecenia w Niemczech jako polska firma? Co trzeba wiedzieć aby legalnie funkcjonować na terenie Niemiec?

Każdą polska firmę należy zarejestrować w Niemczech do celów podatkowych. Zostanie przydzielony niemiecki Numer Identyfikacji Podatkowej tzw. Steuernummer. Posiadając taki numer, możemy legalnie działać na terenie Niemiec. Samo przydzielenie numeru podatkowego w Niemczech nie zobowiązuje jeszcze do jakichkolwiek opłat. W krajach Unii Europejskiej, zgodnie z Doppelbesteuerungsabkommen nie ma podwójnego opodatkowania, jednak decydując się na zlecenie w Niemczech musimy poinformować Finanzamt o zleconej nam pracy.

Więcej informacji oraz pomoc w formalnościach otrzymają Państwo w naszym biurze w miastach: Köln, Hamburg, Trier, Offenbach am Main, München, Leidenborn (Prüm).

3 Kommentare:

  1. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
  2. Nie mam pojęcia jak to jest pracować na własnej działalności w Niemczech. Sama dzięki https://www.carework.pl/praca pracowałam jako opiekunka przy seniorach właśnie w Niemczech. Najbardziej podobało mi się to, że nie musiałam martwić się o żadną dokumentację, gdyż to właśnie firma załatwiała wszystko. ja starałam się bardzo dobrze wykonywać pracę.

    AntwortenLöschen
  3. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    AntwortenLöschen